Studerende søges til digitaliseringsprojekt med fokus på målgruppe- og potentialeanalyse at MH Elektric A/S

DIGITALISERING AF TEKNIKBRANCHEN.
MHS POTENTIALE FOR BOOKING OG KØB AF B2C INSTALLATØRYDELSER ONLINE

MH er et moderne teknikselskab, der har samlet el, VVS, ventilation og varmeenergi under et tag. Vi løser alle typer opgaver inden for disse faggrupper i hele landet for både B2B og B2C.

MH er en del af Barslund Group koncernen og har derfor en stor organisation bag sig. Selskabet er vokset markant siden det i 2016 blev en del af Barslund Group; fra 6 medarbejdere til 70+ og en omsætning på 7-8 mio. kr. til 90. mio. kr. på under fire år.

Fokus i forhold til kunderejsen har tidligere primært været B2B. Dette skal ændres og der skal øget fokus på B2C.

CASE:

MH vil være de private forbrugeres fortrukne valg, når de oplever udfordringer med el og vvs i hjemmet – eller når boligdrømme skal realiseres.

Vi ønsker at blive de private forbrugeres fortrukne valg ved bl.a. at gøre os mere synlige online og blive mere digitaliserede.

Kunderejsen og den løbende, gode dialog er højeste prioritet. Når kunderne besøger vores hjemmeside, bliver de mødt at vores online bookingsystem. Via bookingsystemet kan de nemt se vores faste pakkeløsninger, få et tilbud eller booke en håndværker på timebases. Onlinebooking er nemt og fungerer på samme måde, som når man booker et restaurantbesøg eller tid hos frisøren.

Når kunden har booket hos os, modtager de straks en bekræftelse på sms/mail og bliver løbende husket på, hvornår håndværkeren besøger dem.

Dette er der ikke mange, der gør indenfor teknik-/installatørbranchen – og her ønsker vi at præge markedet og blive first mover. Forbrugerne skal turde booke en håndværker online og finde det nemt. For mange private forbrugere er der stadig frygt forbundet med at booke disser typer ydelser online. Denne frygt skal nedbrydes og målgruppes barrierer skal undersøges. Hvad kunne få målgruppen til at blive mere villige til at bestille installatørydelser online? Hvilke ydelser er de villige til at booke online? Hvilke motivationer og barrierer er der for at bestille installatørydelser offline/online? Er vores online booking system brugervenligt? Hvordan skal vores online kommunikation og tilstedeværelse være for at bryde eventuelle barrierer? m.m.

Har du derfor lyst til at sætte et tydeligt præg på digitaliseringen af teknikbranchen og hjælpe en virksomhed med at blive first mover – så er denne case noget for dig.

Attention: Often you need a pre-approval from your university or study counsellor, to be sure that projects or thesis found on CBS CareerGate can be accepted as part of your education. Please contact the right entity in due time to ensure that you're picking the right project.